close

這位來自蘇格蘭的歌手Tom Walker,主要曲風為Indie pop和民謠,2018年有一首歌Leave The Light On,喜歡的人可以去聽看看

他在訪談中表示,這首歌是寫給一個朋友,在15年前遭遇重大變故,儘管他是如此活潑正向的人,仍需要花15年這麼長的時間治療傷痛
因此這首歌想讓大家知道,時間會沖淡一切,只需要知道愛你的人會在你身邊陪伴你

 


I'm just praying you can figure this out
好希望你能夠知道
And when there's nothing left, you know I'll still be around
當你一無所有時 我仍會伴你左右
And if all of this is dragging you under
如果事情不盡人意 拖垮著你
I'll remind you of the world and its wonder
我會在你身邊 告訴你世界的奇妙
I'm just praying we can figure this out
多希望我們能夠理解

These bitter dreams, they seem to last
這些惡夢 看似會魂縈夢牽
And even though it's in the past
即便他們都已過去

I know it's hard for you to talk
我知道你現在難以與我對話
Bare your soul and open up
敞開你的心胸吧
I will wait for you, I will wait for you
我願意等待你 我願意等你走出陰霾
Can't pretend to understand
我不能裝作理解你的樣子
I'll be here to hold your hand
我只會在你身邊 緊握你的手
I will wait for you, I will wait for you
我願意等待你 我願意等你走出陰霾

I can't imagine everything you've been through
我無法想像你歷經的一切
You've taken the bad times and made 'em good
你度過那些痛苦的時光 化作甜美的果實
'Cause when everything is dragging me under
因為每當事情不盡人意 拖垮著我
You remind me of the world and its wonder
你在我身邊 告訴我世界的奇妙
And I'm just glad that we have figured this out
我很開心 我們已經理解

These bitter dreams, they seem to last
這些惡夢 看似會魂縈夢牽
And even though it's in the past
即便他們都已過去

I know it's hard for you to talk
我知道你現在難以與我對話
Bare your soul and open up
敞開你的心胸吧
I will wait for you, I will wait for you
我願意等待你 我願意等你走出陰霾
Can't pretend to understand
我不能裝作理解你的樣子
I'll be here to hold your hand
我只會在你身邊 緊握你的手
I will wait for you, I will wait for you
我願意等待你 我願意等你走出陰霾

I've never met someone as strong as you
我從未遇過 像你一樣堅強的人
I've never met someone as loved as you
我從未遇過 像你一樣友愛的人
I've never met someone like you
從沒遇過像你這樣的人
I've never met someone like you
從沒遇過像你這樣的人

'Cause only you could make this into something beautiful
只有你能讓痛苦 變得如此美麗
Only you can make a bitter song so sweet
只有你能讓苦澀的旋律 變得甜美
And I can't pretend to understand
我不能裝作理解你的感受
But I'll be here to hold your hand
但我會在你身邊 緊握你的手
I will wait for you
我會等著你
And oh, I will wait for you
我會願意等著你

 

 


翻譯 by 日出 2020/09/15
若有翻譯錯誤歡迎在下面留言


喜歡西洋音樂或我的翻譯別忘了追蹤我的Facebook粉專和Instagram(@sunrise_western):

arrow
arrow

    日出西方OuO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()