close


黑眼豆豆去年也有出新歌但是軟趴趴,這次的歌曲好像也很軟(好好講話行不行
不過飛機姐因為唱國歌唱得太難聽,就被踢出黑眼豆豆了(並不是),總之他們找了一個新的女主唱,是來自菲律賓的J. Rey Soul

每次翻譯西班牙文最大的困擾是歌詞都好直接。(
這次的歌名Mamacita在西班牙文中有兩個意思,一個就是親密地稱呼媽媽,另一個稱呼是漂亮小姐
兩個意思結合在一起會產生很多色色的意境(?)所以我翻譯上盡量隱晦翻譯不要太背德,不然我可能死後上不了天堂,感恩

再解釋一下,我習慣翻譯時把歌詞較口語的省略部分整理成人類的語言(?)
例如dancin'我都會改成dancing,這次西班牙文也是一樣,官方歌詞有很多略縮我都有修好了


 


(Ozuna)
Baby, ven conmigo, baila / 寶貝 跟我一起 舞動吧

La música es testigo, ya la veo, mamacita / 見證這音樂 我看見你了 美人
Louis Vuitton en su vestido, diamante / 穿著LV的洋裝 鑲著鑽石
Le gusta cuando al oído yo le digo / 她喜歡我在她耳邊低語

(will.i.am)
Mamacita, mamacita / 美人 美人

Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)
Mamacita, mamacita / 美人 美人

Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)

(will.i.am)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)

(Ozuna)
Ella no le baja, nunca tumba / 她從不降低馬力 從不休息

Siempre anda lista para la rumba / 她永遠都準備好狂歡
Dos amigas que le secundan / 兩個朋友在她身邊
Salen y gastan la funda / 一起出門把錢全部花光
Le gusta sudar el alcohol / 他們喜歡喝到精疲力盡
Sola la pasa mejor / 獨自狂歡可以玩得更兇
Vestía de Christian Dior / 噴上她的迪奧香水
Siempre llega cuando sale el sol / 總是嗨到太陽出來才回家
Dame de lo que yo sé, eh / 快給我 你知道的
Una botella de Rosé / 一瓶桃紅酒
Que la shorty tiene sed / 那邊那個女孩口渴了
Ese booty, mami, la rompe / 跳到屁股 精疲力盡

Ella tiene algo que hace que a mí me guste / 她有著讓我愛上的特質
Ella tiene algo que hace que a mí me guste / 她有著讓我愛上的特質

(J. Rey Soul)
I'ma put you in the mix, put you in the mix / 開派對我算你一份 算你一份
Put you in the, put you in the put you in the mix, eh / 算你一份 算你一份

(J. Rey Soul, will.i.am)
Alright, okay, Imma love you all kinda ways / 好的 我會好好寵愛你
Boy, you got me caliente / 小子 你讓我全身火熱
When you call me "mamacita" / 當你叫我Mamacita的時候
Alright, uh-huh, oh, you got me sayin', "Ooh-la-la" / 沒錯 嗯哼 你讓我高喊
Ay, Dios mío, oh my God / 喔我的天啊
Call me "mamacita" / 快叫我Mamacita

(will.i.am)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)

(will.i.am)
Dame eso, dame beso / 給我那個  給我你的吻
Dame tu corazón, dame cuerpo / 給我你的心 給我你的身體
Mami, when you give me body, I won't let go / 只要你給我你的身體 我就不會放手
You're the best, baby, yup, you special / 你最棒了寶貝 你最特別
Damn, baby, I want what you got / 寶貝 我想要你的一切
First time I seen you, I'm like, "Who that?" / 初次見面 我就心想 那是誰
Dame dulce, dame azúcar / 給我點甜頭 像是砂糖
I do what you say, vamos a bailar / 我對妳言聽計從 我們來跳舞吧
'Cause I like the way you move like this / 我喜歡妳舞動的樣子
I like the way you wind up your hips / 我喜歡妳擺動你的臀
I like the way you grind and twist it / 我喜歡妳笑著扭動身體
Hot damn, baby, you got me lit / 天啊 寶貝 妳讓我慾火焚身

When you put me in the mix, ah, put me in the mix, ah / 開派對算我一份 算我一份
Put me in the, put me in the, put me in the mix, ah / 算我 算我一份

(J. Rey Soul)
I'ma put you in the mix, put you in the mix / 開派對我算你一份 算你一份
Put you in the, put you in the put you in the mix, eh / 算你一份 算你一份

(J. Rey Soul, will.i.am)
Alright, okay, Imma love you all kinda ways / 好的 我會好好寵愛你
Boy, you got me caliente / 小子 你讓我全身火熱
When you call me "mamacita" / 當你叫我Mamacita的時候
Alright, uh-huh, oh, you got me sayin', "Ooh-la-la" / 沒錯 嗯哼 你讓我高喊
Ay, Dios mío, oh my God / 喔我的天啊
Call me "mamacita" / 快叫我Mamacita

(will.i.am)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)
Mamacita, mamacita / 美人 美人
Qué bonita (Mamacita) / 真漂亮 (美人)

(Taboo)
Put me in the mix, put me in your vida / 算我一份 讓我進入你的生活
Put me on top, ponme arriba / 讓我在上在下
Put me in be', put me in be', put me in between ya / 讓我被夾在中間也可以
Mami got the fire and I got the gasolina / 媽咪妳像烈火 而我是汽油

(apl.de.ap)
Mueve, mami, move it on me / 動吧 媽咪 到我身上
Sacúdelo, make me a zombie / 搖起來 讓我變成殭屍
Girl, make me sweat like wasabi / 像芥末一樣讓我滿身大汗
I know I got you wet like tsunami / 我知道妳就像海嘯一般
I wanna make you my princesa / 我像讓妳變成我的公主
Where you wanna go? What interests ya? / 妳想去哪裡 妳想做什麼
Give you the mundo to impress ya / 我會給妳 讓妳驚嘆的世界
If you're hot, baby, let me undress ya / 如果妳很熱 讓我為你寬衣

(J. Rey Soul, will.i.am)
Alright, okay, Imma love you all kinda ways / 好的 我會好好寵愛你
Boy, you got me caliente / 小子 你讓我全身火熱
When you call me "mamacita" / 當你叫我Mamacita的時候
Alright, uh-huh, oh, you got me sayin', "Ooh-la-la" / 沒錯 嗯哼 你讓我高喊
Ay, Dios mío, oh my God / 喔我的天啊
Call me "mamacita" / 快叫我Mamacita

 


翻譯 by 日出 2020.04.20
若有翻譯錯誤歡迎在下面更正

喜歡西洋音樂或我的翻譯別忘了追蹤我的Facebook粉專和Instagram(@sunrise_western):

arrow
arrow

    日出西方OuO 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()