close

整個八月都被生活強暴到沒時間翻譯跟聽新歌orz,甚至有幾個翻好的上週今夜都沒時間幫影片上字幕QQ
九月開始會努力恢復一天一首歌的!
在沒有活下的勇氣時(咦)就需要聽聽這種富有力量的歌曲
Speak這首歌講述女性賦權,希望女性能從男性霸權的陰霾之下走出來,為自己身為一個女人感到驕傲

配合愛子姐姐最擅長的R&B唱腔,希望這首歌能為禮拜一的大家帶來一些力量(嗚嗚嗚

 

 


Woke up this morning, heart was beating out my chest
一早醒來 心臟怦怦跳著
So excited, realizing
興奮不已 終於理解
That you aren't here to judge me, no one to impress
你無權評斷我的一切 我的存在不用取悅任何人
I decided that I liked it, yeah
我可以隨我喜歡 自己做決定

I'm moving on, I'm putting on my favorite dress
我可以穿上我最愛那件洋裝
The one you hated, said I look naked in
你最討厭那件 你說太過裸露那件
Fuck your opinion about it, I'm feeling my best
去你的意見 我開心就好
I won't hide it, and besides that
我不會再躲藏 而且

Look how the sun rises without our asking
太陽升起 也不需經過我們的同意
Shining with so much passion, light just for us to bask in
熱情發光 照耀溫暖我們
Love shouldn't be for our keeping
愛不應該私藏
I'll celebrate my freedom, I'm gonna speak up
我要歡慶我擁有的自由 我要大聲說出來

Speak from my heart, baby
寶貝 說出你心底的話吧
Speak from my soul, sugar
甜心 說出你靈魂深處的話吧
Say what you want, lady
小姐 說你想說的吧
Act like you know who you are
表現出來吧 你最了解你自己
Speak from your gut, honey
寶貝 說出你內心的話吧
Say what you want, my love
說出任何你說的吧 我的愛
Be who you wanna be
成為你想成為的人
Speak, speak, speak, speak, be free
大聲說出來 解放自己吧

I'm moving on, I'm putting on my favorite dress
我可以穿上我最愛那件洋裝
The one you hated, said I look naked in
你最討厭那件 你說太過裸露那件

Free, yeah-yeah, yeah, be free, my love
解放自己吧 我的愛
Be free, free, free
解放自己吧
Now I'm moving on, I'm free
拋下過去 我已解放
I'm moving on, I'm putting on my free (x4)
我已拋下過去 我已經自由
Free, yeah
自由

 

 


翻譯by 日出 2020/09/06
若有翻譯錯誤歡迎在下面留言

arrow
arrow

    日出西方OuO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()