close

SM出新歌了,從歌詞看來這首歌可能與他和煙霧彈卡蜜拉的感情生活有關

然而MV推出後我真的很問號,這是甚麼死亡髮型啊XD
看在他MV裡大激凸的份上,我還是翻譯一下這首歌(關聯性在哪

 


I wonder if I'm being real
好奇我是否 忠於自己
Do I speak my truth or do I filter how I feel?
我究竟是在說實話 還是會過濾我的感受
I wonder, wouldn't it be nice
好奇這樣 是不是更好
To live inside a world that isn't black and white?
住在一個不是非黑即白的世界
I wonder what it's like to be my friends
好奇做我的朋友 是甚麼感覺
Hope that they don't think I forget about them
希望他們不覺得 我忘了他們
I wonder, I wonder
我好好奇

Right before I close my eyes
在我闔上雙眼前
The only thing that's on my mind
我只想到一件事
Been dreaming that you feel it, too
我猜想你也感受到
I wonder what it's like to be loved by you, yeah
我好奇 被你愛著是甚麼感覺
I wonder what it's like
我很好奇 那種感覺
I wonder what it's like to be loved by
很好奇被愛的感受

I wonder why I'm so afraid
好奇我為甚麼 這麼害怕
Of saying something wrong, I never said I was a saint
害怕我說錯話 我又不是聖賢
I wonder, when I cry into my hands
好奇當我 淚流不止時
I'm conditioned to feel like it makes me less of a man
我是否已自然覺得 這樣太沒男子氣概
And I wonder if some day you'll be by my side
我好奇有天 你是否會站在我身旁
And tell me that the world will end up alright
告訴我 世界會沒事的
I wonder, I wonder
我很好奇

Right before I close my eyes
在我闔上雙眼前
The only thing that's on my mind
我只想到一件事
Been dreaming that you feel it, too
我猜想你也感受到
I wonder what it's like to be loved by you, yeah
我好奇 被你愛著是甚麼感覺
I wonder what it's like
我很好奇 那種感覺
I wonder what it's like to be loved by you, yeah
我好奇 被你愛著是甚麼感覺
I wonder what it's like
我很好奇 那種感覺
I wonder what it's like to be loved by
很好奇被愛的感受

Right before I close my eyes
在我闔上雙眼前
The only thing that's on my mind
我只想到一件事
Been dreaming that you feel it, too
我猜想你也感受到
I wonder what it's like to be loved by you
我好奇 被你愛著是甚麼感覺

 


2020/10/02 翻譯 by 日出
若有翻譯錯誤歡迎在下面留言更正

 

喜歡西洋音樂或我的翻譯別忘了追蹤我的Facebook粉專和Instagram(@sunrise_western):

arrow
arrow

    日出西方OuO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()